Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Friday 12 April 2013

Last Part Kuching : Kek Lapis sarawak

Salam jumaat semua,

Sambungan pasal kuching.

Hari ni nak cerita pasal kek lapis tapi taknak membebel banyak sangat.Tengah ngantuk ni.HuHuHu.Tapi banyak gambar yg nak share.

Kek lapis sarawak yang popular sekarang mira kek lapis.Bila saya google mira cake house ni ada kat petra jaya yang mane ianya sangat la jauh dari hotel kami menginap.Tapi masa otw balek dari topspot borak-borak dengan pakcik teksi tanya dia kalau nak pergi seberang sungai tu berapa ringgit.Dia kata masa kecik-kecik dulu rm0.30 je.Sekarang mungkin dah naik.Bila dengar je camtu terus excited nak pi seberang.Esok tu pagi-pagi lagi dah keluar gi kat waterfront.Lepas tu husband cakap "Eh tu mira cake house yang syg nak tu".Dari sebelah sini dah nampak kedai tu.Jadi kami pun cari jeti nak pergi seberang.Nampak bot.Jeti dia depan hilton hotel.Jadi kami pun tunggu tepi jeti nampak ramai jugak orang yang ulang alik ke sana.Harga bot rm0.50 jer.Dengan excitednye kami naik.Bawah ni saya kongsi gambar.

Kami nak pergi sebelah sana.Nampak tak khemah putih tu?Yang tu la kedai makanan halal yang saya cakap tu.Banyak kedai kat situ.
Tengah naik bot nak gi jeti seberang tu
Ni dia mira cake house.


Kek maher zain
Kek harimau muda
Kek ombak rindu

Tester.Berwarna warni.Meriah sungguh.Banyak sangat sampai tak tahu mane nak pilih.Jadi husband kata ambik je yang mane-mane cantik.HuHuHu.

Jadi kami pun beli.Bagi yang naik flight jangan risau, diorang akan bungkus guna kotak.Dalam satu kotak muat la dalam 8 loaf.Setiap loaf ni harga dia RM10.Gemuk dah saya makan kek jer.Tapi memang sedap.

Wah dah promote mira cake house ni.Kak mira leh dapat diskaun tak?Hehehe.gurau jer.Kalau gi sarawak jangan lepaskan peluang untuk pergi tempat-tempat menarik kat sana dan beli makanan yang jarang  terdapat kat semenanjung.Jadi perjalanan saya ke kuching ni sangat berbaloi.Dapat naik bot pun dah excited.Hahaha.Jadi itu je la cerita pasal kuching.Next time kalau gi mana-mana lagi saya share.

Terima kasih kerana sudi membaca.

To my husband:Thanks untuk pre honeymoon ni.Hahahaha.Pandai-pandai jer pre..Cakap dengan husband yang ni pre honeymonn.honeymonn betul-betul gi korea.Boleh tak en hubby??Amboi demand...HiHiHi.Tak kesah pun asalakan dapat hidup bersama yang tu dah cukup.=)



No comments:

Post a Comment