Bismillahirrahmanirrahhim sebagai pembuka kata.

Selamat Datang ke blog saya yang tak seberapa ni.Bukan untuk menunjuk apa yang ada cuma sekadar untuk berkonsi beberapa cerita dan sebagai satu coretan kenangan buat diri saya sendiri dimasa hadapan.Boleh panggil saya Ain!!Umur 27 tahun (2015).Selamat berkenalan semua... =)


Terima kasih kerana sudi membaca.

Tuesday 9 April 2013

Part 2 Kuching : Hotel dan Teksi

Assalamualaikum,

Pagi!!!

Hari ni sambung cerita pasal kuching.Pasal hotel pulak.Kami duduk kat Harbour view hotel.Dari KLIA ke harbour view hotel kalau naik teksi RM26.Korang kena beli tiket kat kaunter teksi.Teksi kat sini diorang tak guna meter.Kalau macam pergi area dekat-dekat pun still kena cas.Dari topspot ke harbour view yang sebenarnya amat la dekat akan kena RM10.Kami terpaksa naik sebab hujan.Kalau tak, jalan kaki je.Borak-borak dengan pakcik teksi dia kata kalau guna meter pun bukak pintu jer kena RM10.Kalau macam kat KL bukak pintu RM3 je kan.Kat sana mahal.Tapi jangan risau, teksi sangat senang nak dapat.Kat harbour view lokasi dia strategik.Dia diantara bandar dan waterfront.Service kat sane saya boleh bagi 5/10.Kenapa?Kalau sape yang pernah duduk situ tau la kenapa.HeHe.Tapi kalau book harbour view ni last minit boleh dapat harga promotion.Jadi kami dapat promo price..Boleh pergi kat website dia.Banyak hotel jugak kat area situ.Hilton, pullman ,marghareta.Yang tu semua dekat dengan river sarawak.Jadi boleh jalan-jalan kat river tu.Hotel kami jauh dengan padang merdeka.Sangat jauh.Suami pernah duduk sana jadi kami berjalan sampai ke satok.Next entry saya cerita pasal tempat yang kami pergi ea.

Ni dia harbour view.Bangunan warna warni tu tak silap nama dia medan pelita.Kat situ ade wayang.Depan HV ialah temple.Dan ade James brooke bistro jugak.

Sekian

2 comments:

  1. salam,nak tanya sikit, saya ada seminar kat pullman pada bulan jun 2013 nie, Hotel yang terdekat dan termurah nak ke Hotel Pullman, hotel apa ye? Sebab, nanti seminar start pukul 8.00 pagi, kat pullman, taklah saya tergesa-gesa nak pergi ke situ. Ada org cakap hotel arriva gateway paling dekat. tapi saya tak pernah sampai ke Kuching. Ini first time, thank you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam.kalau ikutkan hotel yg saya duduk harbour view pn dekat.klu jln kaki dlm 5 ke 10 min.jd sy cdgkan dlm 730 dh boleh gerak sbb kt pullman msti nk cari bilik seminar lgkan.Tapi ariva gateway tu lg dekat sebb sebelah jer.Lg satu hotel yg dekat pinnacles kuching.sebelah jugak.yg bagus nya klu dudk kt ariva gateway dekat dgn topspot.cume klu nk cari makanan halal kena jln jauh sikit la ke river.Tp area pullman tu byk shopping complex.Jd klu fast food xde masalah klu nk cari.

      Delete